Reiki

Reiki is het Japans woord dat wordt vertaald als universele levensenergie. Alles wat leeft en groeit heeft deze energie nodig om te kunnen bestaan. De energie bevindt zich overal om ons heen.

Reiki behandeling

Reiki is een therapie die gebaseerd is op handoplegging; het doorgeven van genezende universele energie via de handen zodat je jezelf en anderen kunt helen. Reiki voorziet ons van de energie die we nodig hebben om gezond te zijn en te blijven op fysiek, emotioneel, spiritueel, energetisch en geestelijk niveau. Reiki werkt in op de oorzaak van de klacht en stroomt daarmee precies naar de plek waar het uit balans of evenwicht is.

Reiki werkt goed voor mensen met lichamelijke, emotionele of geestelijke klachten. Reiki ontspant, verlicht pijn, geeft je rust en versterkt het afweersysteem. Daarnaast bevordert Reiki zelfbewustzijn en transformatie. Kortom het versnelt het genezings- en bewustzijnsontwikkelingsproces op alle niveaus.

Je kunt Reiki krijgen door een behandeling bij mij, een afstandsbehandeling, of door het zélf te leren in een cursus.

Reacties en ervaringen van cliënten Reiki behandelingen

Voorbeelden van klachten die goed te behandelen zijn:

Lichamelijk:

• Pijn: als hoofd-, rug-, schouder-, nek- en buikpijn
  • Moeheid
  • Slapeloosheid
  • Burn-out
  • Overgevoeligheid
  • Chronische aandoeningen
  • Bij ernstige ziekten en aandoeningen kan deze therapie een aanvullende werking hebben.

Emotioneel:

• Verliesverwerking / rouw, scheiding
  • Depressie
  • Lusteloos
  • Relatieproblemen (relatietherapie)
  • Burn-out
  • Angst
  • Traumatische ervaringen, zoals seksueel misbruik / incest.

Geestelijk:

• Hooggevoeligheid
  • Onzekerheid, versterken van eigenwaarde
  • Vastgelopen zijn in het dagelijks functioneren
  • Ontwikkelen van intuïtie
  • Behoefte aan meer bewustwording.

> Daarnaast begeleid ik nieuwetijdskinderen in onder andere het omgaan met hooggevoeligheid en paranormale waarnemingen. Door middel van oefeningen en behandelingen leer ik ze hun hooggevoeligheid inzetten als kwaliteit.

error while rendering plone.belowcontentbody.relateditems
error while rendering zomarelateditems